Namaste! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Ellen Leijzer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Februari 2013 | India, Koregaon

Namaste!!
Het is inmiddels al weer dag 11 in India en we hebben eindelijk het internet voor elkaar gekregen! De mentaliteit is hier anders dan in Nederland, wat vandaag niet lukt, doen we morgen wel! Vooral niet haasten of je druk maken ;)
Ik ben redelijk gewend aan India. In het begin was het allemaal één grote shock. De weg vanaf Mumbai airport naar Vadhu (maher) was een grote teringbende. Alleen maar sloppenwijken en huizen die niet af waren, heel veel afval op straat en vooral de stank bleef hangen.
Na een rit van 4,5 uur kwamen we aan bij Maher, Vadhu! We werden ontvangen door 560 zingende kinderen! Heel bijzonder om mee te maken, we werden soort van gezegend en welkom geheten!
We slapen in de ‘sickroom’. Doordat er op dit moment veel vrijwilligers/stagiaires verblijven op Vadhu hebben wij daar de afgelopen periode geslapen! We slapen in soort van bedden maar net anders. De matras mist! En het sanitair was ook even schrikken, een westers toilet was niet te bekennen! Ik snap nu ook waarom ik overal gelezen heb waarom de linkerhand onrein is, de mensen hier gebruiken echt geen toiletpapier. Bij elk ‘toilet’ is een kraantje met een emmer eronder om je handen te wassen… die zij gebruiken ipv toiletpapier. Gelukkig hadden wij echt toiletpapier bij ons.
De mensen en de kinderen zijn echt super aardig! We werden met open armen ontvangen en ze zijn zo behulpzaam. Vooral de eerste twee dagen werd echt alles voor ons gedaan.
We zijn nu een aantal keer Vadhu zelf in gegaan en we werden echt aangegaapt. Vadhu is totaal niet toeristisch dus witte mensen kennen ze niet. Mensen draaien ze om, rijden verder, nog een keer omkijken…. En dan voor de laatste keer kijken ze nog een keer om! Ze kunnen volgens mij hun ogen niet geloven. Mensen maken zelfs foto’s van ons! Heel grappig maar af en toe best een beetje creapy.
Het eten is best oké als je van drie keer per dag rijst eten houdt ;) Er zijn altijd groenten bij en een soort van pannenkoek maar dan droog. We eten met onze handen!! De eerste keer was dat even wennen maar nu voelt het raar als we een vork pakken. De meeste dingen zijn erg pittig maar af en toe maken ze iets apart voor ons wat minder ‘spicy’ is!

We zijn nu aan het rusten op onze kamer, hebben we hard nodig want we hebben vandaag 2,5 uur gewerkt! ;) Morgen gaan Barbara en ik verhuizen naar Bukary, een weeshuis in the village. Erg benieuwd hoe het daar is!

Byee, Didi! ( zo worden we genoemd door de kinderen, betekent iets als tante, auntie!

  • 06 Februari 2013 - 13:26

    Godewien:

    Erg leuk ellen om nu eens wat uitgebreider je reisverslag te lezen. We moesten het in het begin met wat korte sms'jes doen wat ook erg prettig was en vanmorgen je stem te horen door de telefoon was ook heel bijzonder. Heel, heel veel plezier daar en geniet van alles wat op je pad komt en pa en ik hopen dat je het in je nieuwe onderkomen morgen iets minder primitief zult hebben. Dikke kus uit het witte gaanderen.xxxxxxxx

  • 06 Februari 2013 - 17:16

    Roy Leijzer:

    Hey zusje,
    Leuk verhaal hoor. Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Hopelijk krijg jij geen last van een Delhi Belly :-P. Gewoon lekker van de Sultana's blijven eten dus. Al zul je de rijst vanzelf gaan waarderen denk ik. Veel plezier nog de komende tijd en dan zien we je over 2,5 maand weer terug.
    Liefs,
    Je grote broer.

  • 07 Februari 2013 - 07:31

    Suus:

    Hey Ellen, leuk om wat te lezen over hoe het gaat daar! Houd je me op de hoogte? Veel plezier, geniet ervan en de groetjes aan de rest! X

  • 07 Februari 2013 - 20:55

    Thea Karemaker:

    Hoi Ellen,

    Wat leuk om je ervaringen te lezen. Ik kan me voorstellen dat het een shock was toen jullie daar aankwamen. Wel leuk dat jullie zo goed ontvangen zijn. Volgens mij ben jij echt een Bezienswaardigheid met je blanke huid:) Zolang je maar je Sultana's blijft eten, maar dat is ook iets "oosters"(sultan).
    Spannend hoe het in Bukary zal zijn, maar dat zal vast ook wel heel leuk zijn. Kinderen zijn overal leuk!!!

    Groetjes vanuit het koude en weer sneeuwvrije Gaanderen.

  • 08 Februari 2013 - 13:46

    Francien:

    ha Ellen,

    Wat klinkt het allemaal leuk.En herkenbaar.
    Fijn dat jullie goed zitte.
    Tot gauw in Pune

  • 08 Februari 2013 - 14:37

    Demi:

    Lieve ellen hoe is het met jou? Vindt je het leuk daar? Zijn de kinderen lief of ben ik liever. Ik heb vanmorgen carnaval gevierd en iK was een Spaanse dame. Veel plezier nog en xxxxxxx demi, xxxxxxx

  • 08 Februari 2013 - 17:48

    Sharon:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hoe gaat het met je. met mij gaat het prima.

    Heb je het daar leuk met barbara. IK heb ook carnaval gevierd. en ik was cheerleader het was erg gezelig


    en ik wou dat ik bij jou was want bij jou is het warm. En bij ons sneeuwt het en het is 0 graden

    ik heb lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr VRIJ??????????????????????????????????????????????????? 10 dagen goed he.
    heeeeel veel kusjes van Sharon

  • 09 Februari 2013 - 13:35

    Riet:

    Hoi Ellen,
    Wat een leuk verhaal.We kunnen ons dan een beetje inleven hoe het daar is. Een ware beproeving wat de sanitaire voorzieningen betreffen. Hopelijk is je nieuwe onderkomen is beter. Geniet van alles en ik ben een beetje jaloers op de heerlijke temperaturen daar. Het is hier af en toe weer wit en koud. br....
    Ellen succes met alles en tot een volgende keer. liefs uut etten

  • 13 Februari 2013 - 16:39

    Oma:

    Lieve Ellen,
    Ik ben heel blij dat ik wat van je gehoord heb. Ik leef elke dag heel erg met je mee. Je zit altijd in mijn gedachten. Die 3 maanden zijn zo voorbij.
    Dikke zoen en heel veel liefs van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Koregaon

Stage lopen in India!

Samen met drie klasgenoten ga ik stage lopen in een weeshuis in Pune.

Recente Reisverslagen:

04 April 2013

Aftellen!

13 Maart 2013

Namasté allemaal.

01 Maart 2013

Update

17 Februari 2013

Hello!

06 Februari 2013

Namaste!
Ellen

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 25197

Voorgaande reizen:

04 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Oeganda!!

26 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage lopen in India!

Landen bezocht: