Namasté allemaal. - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu Namasté allemaal. - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu

Namasté allemaal.

Door: Ellen Leijzer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 Maart 2013 | India, Koregaon

We zijn al over de helft heen! Toch wel een heel fijn gevoel.

We hebben onze reis naar Goa eindelijk geboekt! Woensdag de 20e gaan we met een nachtbus richting het Noorden van Goa, een rit van ongeveer 12 uur. Scheelt dat we airco en bedden(!) in de bus hebben dus slaappillen erin en hopelijk de hele nacht slapen zodat we er snel zijn ;)! De bedoeling is dat we er tien dagen blijven, een paar nachten in het noorden en dan naar het zuiden. Het worden tien chille, relaxte dagen, alleen maar bruin bakken op het strand en ’s avonds de boulevard op. En ik heb gehoord dat Goa de plek is voor de souvenirs!

Laat ik even bij het begin alles weer beginnen. Op dag 34 (1-03) hebben we Francien en Susan voor het eerst gezien, wij waren pizza eten in de Phoenix Mall (ik had in me ééntje een pizza voor 3-4 personen besteld omdat ik zo zin in Pizza had, pfff niet opgekregen natuurlijk en buikpijn gekregen -eigen schuld) en daarna zijn we met hen naar Koregoan Park geweest. Hier heeft Francien gewoond en we hebben haar huis van buitenaf gezien. Lekker op het terras gezeten en bijgekletst, was heel gezellig! Als verrassing nog brood en een blok kaas uit Nederland gekregen!! De volgende dag weer naar Koregoan Park geweest en terwijl Susan en Francien naar een meeting moesten hebben wij met z’n vieren weer veel te veel gegeten op het terras, patat, brood met knoflook, brood met kaas en heel veel cola! ’s Avonds uit eten geweest met z’n 6en! In bed thuis misselijk en buikpijn van al dat westerse eten, zijn we niet meer gewend!
Zaterdag was een lekker rustig dagje weer thuis in Bakori en hebben we als lunch tosti’s gemaakt! Heel erg lekker!!! De huismoeders keken ons maar raar aan, no chapati’s? No we eat bread and cheese! Vonden ze een beetje vreemd. Ik liet een stukje kaas proeven en ze nam echt een ienieminie-hapje! Haha ze vertrouwde het vast niet helemaal!
De volgende dag heb ik EINDELIJK kunnen skypen met het thuisfront, we hebben zo verrot internet hier in Bakori dat mailen net lukt maar skypen echt niet. Geskypt met mama, papa, oma en Kim! Was heel erg fijn om even iedereen te zien! Natuurlijk als lunch weer tosti gegeten!
Op maandag zijn we weer met Francien en Susan op stap geweest, verschillende villages bezocht en naar de slum geweest. Deze keer hing er echt een bepaalde spanning in de slum, 6 blanken en sister Lucy die daar rond liepen. Voelden ons allemaal onveilig dus niet zo lang gebleven, iedereen keek dwars door ons heen en waren extreem veel mannen daar voor mijn gevoel. ’s Avonds had ik niet zo veel honger dus ik vroeg of ik alleen een omeletje mocht ( kan de huismoeder echt heel lekker maken! ) maar duurde even voordat ze snapte wat ik bedoel. Ik vroeg namelijk om een egg = ei maar egg= 1 in het marati! Haha moesten 3 kinderen bijgehaald worden maar uiteindelijk begreep ze het! Ik kon de eieren in de keuken niet vinden dus kon ze ook niet aanwijzen!
Dinsdag weer vroeg vertrokken op de scooter voor een volle dag met z’n 6en. Eerst naar een English Medium School voor slumkinderen geweest, een heel mooi initiatief. Een mooie school waar slumkinderen een kans krijgen op goede toekomst! De kinderen daar konden echt al goed engels, echt heel knap! Daarna naar een blindenschool voor jongens in Koregoan Park geweest en geluncht met alweer een pizza! Haha die kaas is zo lekker ;)
Na de lunch een kinderafdeling in het ziekenhuis bezocht, kindjes worden daar gebracht na de geboorte, sommige worden op straat gevonden. Vanaf daar kunnen de kinderen geadopteerd worden,ik vond dat echt zwaar om te zien. Deze kinderen waren allemaal in de steek gelaten, zelfs een baby van 15 dagen! Ongelofelijk.
De dag afgesloten met een gezellig diner met z’n 6en! Veel gelachen en over van alles gepraat. Afscheid genomen van Francien en Susan want het bezoek zat er alweer op!

De dagen daarna weer thuis in Bakori geweest en even rustig aan gedaan! De afgelopen dagen waren heel leuk maar best vermoeiend.

Last Sunday kwam er wat familie van sommige kids hier, ze lachen dan van oor tot oor, heel fijn om te zien! Helaas duurt zo’n bezoek vaak maar kort en moet er dan weer afscheid genomen worden. ’s Avonds werd ik door Lou (jongen van 14) opgehaald en hij zei dat ik mee naar boven moest komen. Haha ik moest hem helpen strijken! Echt geniaal, hij dacht dat ik dat niet kon dus hij wou ff lachen! Ik wilde me niet laten kennen dus de helft van alle school-uniformen van de jongens gestreken. Wat bleek later, hij dacht dat wij in Nederland robots hadden die voor ons streken… Hij was verbaasd toen ik zei dat ik thuis ook gewoon een strijkijzer heb. Deze momenten zijn zo grappig!

Wisten jullie dat het woord haast niet in het woordenboek hier staat? Ik dacht eerst dat het een grap was maar begin het toch te geloven. Laatst zaten Babs en ik te eten en in dezelfde kamer staat een computer en Surkyukant (social worker) zat bestanden naar een memory-stick over te zetten en dat duurde 22 minuten. Hij bleef maar naar het scherm kijken en afwachten terwijl de minuten langzaam aftelde… Wij werden er zelf kriebelig van en ik dacht man sta toch op en ga even wat anders doen. Maar nee hoor hij bleef naar het scherm kijken en wachtte geduldig af!

Morgen gaan we met Nikola op stap, een duitse dokter die bevriend is met Francien. We hebben haar vorige week ook al een aantal keer gezien en ze gaat ons donderdag wat mooie plekken in Pune laten zien. En eigenlijk nog het belangrijkst, we gaan donderdag zwemmen!! De man van Nikola heeft een zwembad en we gaan even tijd vrij maken om te kunnen zwemmen. Heeerlijk, wat zal ik me daarna schoon voelen na 6 weken!

  • 13 Maart 2013 - 15:52

    Fam. Leijzer:

    hoi Ellen

    Je hebt het maar mooi voor elkaar van alles meemaken en ook nog op vakantie, leuk om je belevenissen te volgen.We gunnen het je van harte geniet er maar lekker van en zo tussendoor werk je ook nog en hoe !!! de groeten van de hele familie aan de Tappenweg.

  • 13 Maart 2013 - 17:42

    Pa En Ma:

    ellen wat is het toch heerlijk en ontzettend leuk om telkens jou stukjes te lezen. We wisten natuurlijk al via de telefoon en Skype hoe enthousiast je was maar in verslagen kunnen we het ook nog eens lezen. Wat doen jullie met z'n vieren toch nuttige dingen en wat zijn we trots op jou. De tijd vliegt voorbij omdat we weten dat je het zo naar de zin hebt daar.Ga genieten van je vakantie het is je gegund. Tot snel weer aan de telefoon en heel heel veel plezier . Ma en Pa XXXXXXX

  • 13 Maart 2013 - 17:51

    Kim En Gidion:

    Hoi hoi,

    Wat een geweldig stuk weer. Vooral met die strijkijzers, klinkt wel als 'het beste idee van Nederland'. Een robot haha.. Was het maar zo'n feest.
    Voorlopig dus veen pizza voor jou meer begrijp we?
    Je bent al over de helft en gaat ook nog eens op vakantie, hoe lekker is dat. Ben zo jaloers op de temperatuur daar, ik kijk naar buiten en ja hoor het sneeuwt weer:-(
    Nog maar 39 dagen en we zien je op Schiphol, kan niet wachten!!!

    Love you x x x x x

  • 13 Maart 2013 - 19:53

    Demi:

    lieve ellen, hoe is het daar met de kinderen.
    sneeuwt het daar ook? ik heb mijn A diploma gehaald.

    kusjes van Demi xxxxx

  • 13 Maart 2013 - 20:07

    Sharon:

    Hoi Ellen als je alles volgt hoe het is en zo das gewoon vet.

    Leuk dat je nog op vakantie gaat. Als het uit komt wil ik wel een keertje skypen met jou.

    Hier ligt al weer sneeuw?? Ik heb liever weer zomer lekker warm net zo als bij jou daar.

    Heel veel plezier daar en ook op vakantie GROETJES SHARON.

  • 14 Maart 2013 - 12:19

    Riet:

    Hoi Ellen
    Weer een mooi verhaal geschreven. Ik kan daar echt van genieten. En inderdaad geniet nog maar even van de warmte en de heerlijke vakantie je te wachten staat. Ik pak wel weer de sneeuw schuiver en bezem . Hen er nu echt genoeg van.
    Breng aub. een beetje zon en warmte mee als je thuis komt!
    Veel plezier met de vakantie en we horen wel wat je dan weer allemaal weer hebt mee gemaakt.
    liefs van ons.

  • 16 Maart 2013 - 12:04

    Oma:

    Lieve Ellen,

    Ik heb net je verslag gelezen en merk dat je het erg naar je zin hebt. Geniet van je vakantie.
    En het aftellen is begonnen, ik kijk uit naar de dag dat je weer terugkomt.
    Heel veel liefs en kusjes van oma

  • 16 Maart 2013 - 13:04

    Brigitte Brugman:

    Hoi Ellen,
    Wat leuk om je ervaringen elke keer weer te lezen. Heel bijzonder (zou het zelf niet kunnen). Het aftellen is inderdaad alweer begonnen. Gaat toch wel snel hè? Hier in het koude Gaanderen gaat alles goed. Nou ja,... Jasper heeft zijn pols gebroken, Jurgen, Niels en ik hebben de griep gehad en zijn nog aan het bijkomen. Lekker gezellig in huize Brugman :-) Het wordt tijd voor de zon. Niels heeft een superscore gehaald met de cito. Nu is onduidelijk wat de vervolgopleiding moet gaan worden........... En zo blijven we bezig. Ben je weer een beetje op de hoogte.
    Blijf lekker genieten van alles wat je meemaakt en we kijken weer uit naar je volgende bericht.Lieve groet van ons allemaal. Brigitte

  • 16 Maart 2013 - 13:19

    Roy En Margo:

    Hey zusje,
    Leuk om te lezen hoor. Een strijkrobot klinkt wel fijn zeg. Een gat in de markt denk ik.
    Als je terug bent zullen we zorgen dat de diepvries vol ligt met pizza's, kun je lekker schransen hahaha. We kijken ook steeds met afgunst naar de weersverwachting bij jou. Hier blijft het maar sneeuwen. Ellende hoor. Hadden we laatst eindelijk een keertje zon, maar een week later lag er weer sneeuw sjonge jonge.

    Groetjes!

  • 27 Maart 2013 - 18:56

    Erna:


    hallo ellen, het heeft even geduurd maar het word nu weer tijd voor een berichtje uit het koude silvolde.
    Je geloofd het niet ,maar toch is het waar,we hebben nog steeds nachtvorst.Overdag koude wind, en binnen de kachel hoog aan ,om warm te blijven.Als ik jou verhalen lees van heerlijke warmte 35 gr ben ik
    toch wel wat jaloers ,ha ha ha .geniet maar lekker van je welverdiende vakantie. heel veel groetjes van rob en mij.TOT GAUW:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Koregaon

Stage lopen in India!

Samen met drie klasgenoten ga ik stage lopen in een weeshuis in Pune.

Recente Reisverslagen:

04 April 2013

Aftellen!

13 Maart 2013

Namasté allemaal.

01 Maart 2013

Update

17 Februari 2013

Hello!

06 Februari 2013

Namaste!
Ellen

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 25199

Voorgaande reizen:

04 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Oeganda!!

26 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage lopen in India!

Landen bezocht: