Update - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu

Update

Door: Ellen Leijzer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Maart 2013 | India, Koregaon

Is het nog steeds zo lekker koud in Nederland? Wat een fijn gevoel is dat voor mij, ik zit hier bruin te bakken in ongeveer 35 graden! Maar alleen mijn gezicht, armen en voeten hebben de kans om bruin te worden zoals jullie aan mijn prachtige outfit hebben kunnen zien.

Samen met Barbara heb ik de kinderen twee nieuwe welkomstliedjes aangeleerd, wanneer er gasten langs komen in het huis worden ze altijd warm ontvangen met een paar engelse welkomliedjes. Volgens de social worker zongen ze jaren dezelfde liedjes en ze wilden ze een keer wat anders en of wij dat even wilden verzinnen. We wij zijn zo creatief!! Not! Toch even alle Nederlandse melodietjes door ons hoofd laten gaan en kwamen tot twee nieuwe liedjes! Éentje op de melodie van Happy Birthday en de andere op Welkom bij de drie biggetjes van k3! De kinderen en de huismoeders waren blij met de nieuwe liedjes dus iedereen blij! Die avond zouden er belangrijke gasten langskomen dus we kregen te horen dat we een Sari moesten dragen.. We zijn in totaal drie uur bezig geweest om hem aan te krijgen! Het was leuk om het voor 1 keer te dragen maar meer ook niet. De foto blijft dan ook in privé-bezit ;) Handig is ie ook niet, ik was met de kids aan het dansen, kwamen de huismoeders lachend op me af en trokken me gauw mee,was ie half uitgezakt! Oeps!

Op één van de dagen ben ik water wezen halen met de kinderen, we moesten tien minuten lopen en kwamen uit bij een soort van fontein. Kwam er gelijk een enge vrouw op me af of ik even naar haar koe wilde kijken. Nee bedankt, die koeien hier vertrouw ik niet! Gelukkig konden de kinderen dat aan die vrouw uitleggen hahaha! Toen de kannen gevuld waren met water, zetten alle meiden die zo op hun hoofd alsof het niets weegt! Ik vroeg of ik het ook mocht proberen maar dat vonden ze geen goed plan. Volgende keer zeiden ze ;) Volgens mij is het heel zwaar maar ik ga het wel een keer proberen.

Donderdag was onze vrije dag en hebben heerlijk uitgeslapen, 9 uur pas ontbijt, luxe! Na de lunch met de scooter richting Vadhu gegaan naar Indy&Lynn! We zijn bezig met een weekje vakantie boeken, we gaan naar Goa! Heerlijk! Terwijl we daar mee bezig waren ook eindelijk kunnen skypen! Met mama & Erna en daarna nog met Dagmar! Ongelofelijk hoe schoon ze eruit zagen!! Ik kon ze bijna ruiken! Ik was zwaar jaloers, vooral omdat er iemand heerlijk chocola voor me neus zat te eten ;) Maar het was heel fijn om even te skypen met witte mensen! =)

Ik speel nog steeds heel veel met de kinderen en begin steeds beter te worden in hun spelletjes, wat zij erg leuk vinden! Ze zullen wel denken, hehe ze snapt het! Het is zo lief om te zien hoe ze alles willen vertalen voor je, ze lopen naar een ander kind toe en samen overleggen ze hoe ze dat woord in het engels moeten zeggen. Zo lief! En als dat niet lukt pakken ze me hand en laten ze zien wat ze bedoelen. De hele kleintjes begrijpen niet dat ik geen Marati spreek en vertellen hele verhalen tegen me! Vervolgens wachten ze op een antwoord… ehm die komt er niet! Haha dat vinden ze maar gek volgens mij.

We blijven een bezienswaardigheid hier, vooral als we met z’n tweeën op de scooter rijden, je ziet iedereen omkijken en denken.. wat doen die witte vrouwen hier??

We zitten zo ongeveer de hele dag in een kleermakerszit en dan begin ik nu wel te voelen, me benen zijn aan het eind van de dag echt gebroken! Als ik dan opsta loop ik als een oude vrouw. Tijdens het gebed wat soms drie kwartier duurt ga ik af en toe even anders zitten omdat het pijn doet maar dat merken de kinderen en die zeggen dan gelijk: je moet zo zitten en wijzen ze na zichzelf! Ik zit vaak achteraan op de grond bij het gebed en mediteren, de meeste hebben hun ogen dicht en vallen na tien minuten in slaap!! Haha snel worden ze dan wakker gemaakt door een ander kind want de huismoeders mogen het niet zien. Elke avond zien we opnieuw kinderen in slaap vallen ;)

Vandaag (28-2) hebben we Susan en Francien van school gezien! Ze waren gister aangekomen en vandaag hebben we ze bij de Phoenixmall (pizza gegeten natuurlijk) ontmoet samen met Nikola, een duitse arts en vriendin van Francien die hier in Pune woont. Het was heel gezellig en hebben eerst ergens koffie gedronken. We zijn in Koregoan Park geweest, weer een ander deel van India en was anders dan waar we nu zitten. Daar zijn ze witte mensen wel gewend want er wonen veel westerlingen! Dus we konden daar rustig lopen zondag constant aangekeken te worden. We hebben het oude huis van Francien gezien, zag er erg mooi uit van de buitenkant en hebben ook een aantal leuke restaurants en winkels gezien. Daarna nog wat gedronken met Sister Lucy en Hyra en veel gekletst! Was heel gezellig en toen we afscheid van ze namen kregen we een heel bruin brood met een stuk kaas!! Hier hadden we al zo lang zin in en we kunnen zelfs tosti’s maken! Wat een verwennerij! Heel lekker en lief van ze.

Morgen gaan we ook weer met ze op stap en in de dagen daarna vast ook nog wel een keer! Worden hele leuke dagen en fijn om weer nederlands te praten!

Bedankt voor al jullie leuke reacties, vind ik erg leuk om te lezen.

x

  • 01 Maart 2013 - 11:18

    Mam:

    Ellen wat een leuk stukje heb je weer geschreven en wat ben je enthousiast in alle dingen wat je daar doet. We zijn trots op jou dat je dit toch mooi maar "eventjes" doet. Ook wij vonden het erg fijn om jou niet alleen te horen maar ook eens in levende lijve te zien en we verheugen ons alweer op à.s zondag als we weer gaan skypen. Hele fijne dagen met Francien en Susan en blijf genieten. XXXXXXXX

  • 01 Maart 2013 - 14:00

    Henriette:

    Hoi Ellen
    Weer een heel verhaal, het is hier inderdaad nog koud ,maar niet lang meer we gaan de goeie kant op.
    Kan me voorstelen dat het heerlijk is om Nederlands te praten ,kun je je zelf toch makkelijker uiten.
    Dat een boterham met kaas zo lekker kan zjjn.,weet dat de gastmoeder van Janneke de Nederlandse kaas ook helemaal geweldig vond.
    Geniet met volle teugen je zit al bijna op de helft.
    groetjes Henriette

    .



  • 01 Maart 2013 - 21:23

    Kim:

    Fantastisch verhaal weer! je moet wat met je schrijftalent gaan doen:-)
    En blijkbaar vertrouwen ze je niet met kannen water op je hoofd, geef ze eens ongelijk. Laat jij dat ding vallen moeten ze weer opnieuw een stuk lopen voor water. Ben trouwens wel heel benieuwd naar de privé foto hoor...jij krijgt binnenkort ook een privefoto (zit in het pakket) van mij dus voor wat hoort wat hè. Kom maar op met die foto.
    Morgen alweer 5 weken, dus aftellen kan bijna beginnen...
    Xxxx

  • 01 Maart 2013 - 22:09

    Margo & Roy:

    Lieve Ellen,

    Erg leuk stukje hoor! Leuk om over je belevenissen te lezen. We leven erg met je mee en gelukkig hou je ons goed op de hoogte. Jammer dat het skypen laatst niet lukte, maar we proberen het binnenkort gewoon nog een keer. Ook fijn dat je weer een boterham met kaas hebt gegeten, want we hoorden dat je daar wel behoefte aan had. Ook zijn we erg benieuwd naar de sari, die moet je een keer aan trekken bij het stappen in Arnhem, dan heb je gegarandeerd sjans ;-) Geniet ervan en we horen wel weer van elkaar.

    Liefs,

    Margo en Roy

  • 01 Maart 2013 - 23:10

    Wil:

    Dat is weer een mooi reisverslag Ellen! En natuurlijk de lieve reacties van de hele family. Ook ik ben erg benieuwd jou in de "afgezakte" sari te zien. Je maakt het wel spannend hoor.
    Ik kan mij voorstellen dat je af en toe verlangt maar iets nederlands zoals praten, brood met kaas. Zo leer je onze gewoontes weer echt waarderen.
    Tja, ik lees iets over een wit Hollands sarimeisje in Arnhem.....maar in Bukury, Vadhu en vooral in Pune maak je denk ik meer kans een knappe IPA aan de haak te slaan. Je laat het mij toch wel weten als het zover is???
    Liefs, Wil

  • 02 Maart 2013 - 21:11

    Oma:

    Hallo Ellen, ik ben weer terug van de vakantie ( erg fijn gehad), en heb je stukje weer met veel plezier gelezen. Wat doe je toch veel leuke dingen met de kinderen en als het weer ook nog zo mooi is bij jou dan geniet je dubbel ervan. Hier wordt het weer aankomende week ook beter. Hopelijk kan ik jou nog een keertje via de Skype zien. Heel veel liefs van oma en een dikke kus.xxxxx oma

  • 02 Maart 2013 - 22:37

    Oda:

    Hoi Ellen,
    Zo te lezen vermaak je je opperbest en valt er altijd iets te leren, ook als met je handen en voeten moet.
    De tijd vliegt maar je zult nog veel leuke dingen mee maken en beleven.
    Trouwens, gefeliciteerd dat je vanaf aug / sept. tanta Ellen gaat heten, leuk hoor !
    Geniet van de kinderen en alles om je heen.
    Groeten van buuf Oda en de mannen

  • 02 Maart 2013 - 23:53

    Thea En Piet:

    Hallo Ellen, geweldig te lezen dat je het naar je zin hebt. Mooie verhalen deel je met iedereen. Door Roy en Margo worden we geinformeerd dat er weer een verhaal van je te lezen is. Doen we dan ook met interesse. Nog veel plezier de komende weken. Blijf genieten. Groetjes Thea en Piet

  • 03 Maart 2013 - 14:40

    Riet:

    Hoi Ellen,
    Weer een prachtig verhaal geschreven. En volgens mij vermaak je je prima. Jullie doen ook geweldig werk en leuke dingen voor en met de kinderen.
    Veel plezier tijdens je vrije dagen met alle leuke dingen die jullie dan gaan doen.
    Gelukkig wordt het hier wat de temperatuur betreft ook wat aangenamer.
    Oja, natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je a.s. tante titel.

    Blijf genieten , groetjes

  • 04 Maart 2013 - 10:34

    Jacqueline:

    Hè Ellen , wat is het elke keer toch leuk om jouw verhaal te lezen , maar ik wil zeker die foto's een keer zien , haha lijkt me erg lachen . Het weer word nou hier ook beter , het zonnetje schijnt en het word van de week 15 graden

  • 04 Maart 2013 - 11:15

    Erna:

    Hallo ellen ,het is maandag morgen ,koffietijd en tijd om jou belevenissen te lezen.Mooi weer nou daar wachten we gewoon mee tot jij terug bent, toch!! 20 april kan het wel lekker warm worden.Leuk om te lezen dat het goed gaat met jou,vooral dat je nu wat leuke dingen kunt doen in je vrije tijd ,ga hiervan genieten .Nou ellen ,wens jou veel plezier met de nederlandse dames, lieve groetjes erna en rob

  • 04 Maart 2013 - 21:58

    Marion Van Der Veen:

    Hoi Ellen,

    Wat stoer van jou dat jij dit volhoud daar in de hitte en andere cultuur. Maar wel een hele leuk ervaring om dit mee te maken. Maar wat een leuk verhaal heb je geschreven. Geniet van de tijd daar en van de vakantie die je gaat doen. Groetjes en veel plezier daar.

    Marion vanuit het frisse Gaanderen met eindelijk zon hier

  • 07 Maart 2013 - 19:42

    Christa:

    Hoi Ellen,

    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven!! En zo te lezen vermaak jij je heel aardig. En wat een leuke foto in die aparte kleding, met die kinderen. Ik wens je nog veel plezier en geniet van het lekkere warme weer. Tot het volgende verhaal!!
    Groetjes Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Koregaon

Stage lopen in India!

Samen met drie klasgenoten ga ik stage lopen in een weeshuis in Pune.

Recente Reisverslagen:

04 April 2013

Aftellen!

13 Maart 2013

Namasté allemaal.

01 Maart 2013

Update

17 Februari 2013

Hello!

06 Februari 2013

Namaste!
Ellen

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 25196

Voorgaande reizen:

04 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Oeganda!!

26 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage lopen in India!

Landen bezocht: