Aftellen! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Ellen Leijzer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 April 2013 | India, Koregaon

Ik ben weer terug uit Goa! We zijn uiteindelijk tot maandagavond gebleven en dus 12 hele dagen in Goa vertoefd! Zonder iets geboekt te hebben zijn we woensdagavond de 20e in de nachtbus gestapt en naar Goa gereden, bij de eerste halte zijn we eruit gestapt. De bus is echt prima bevallen, we hebben alle vier bijna de hele weg geslapen en zijn onderweg drie keer gestopt om te plassen! We hadden denk ik geluk dat de buschauffeur rookte en ook een kleine blaas had ;). Heel fijn!
Na een rit van 9,5 uur kwamen we in Mapsa aan en gelijk kwamen er enthousiaste taxichauffeurs op ons af die ons wel even overal wilde heen brengen. We hadden op internet drie potentiële hotels gezien en die zijn we gaan bekijken, de eerste bleek het beste en niet heel duur! =) Met z’n vieren een kamer en een heerlijk groot balkon! Het hotel was echt prima en had een relaxt zwembad en ligbedjes! De eerste dag gelijk op stap gegaan en op zoek naar het strand, de zee bleek dichtbij maar dan liep we op rotsen. Een stukje verder lopen dus… bleek wel een stukkie verder! Maar het strand was echt lekker! Heel druk was het niet want was off-season.
Na twee dagen relaxt te hebben in het Anjuna Beach Resort besloten we dat we naar het Zuiden wilden, richting Colva. Dus taxi gepakt en die kant op. Weer hadden we geen hotel geboekt dus onderweg gekeken of er een leuk hotel kwam langs. Uiteindelijk één gevonden en gelijk daar het strand gaan bekijken. Een heel groot strand met genoeg mensen, alleen indiers! Wij waren de enige witte en dan ook nog eens vrouwen, dat trok veel aandacht. Mensen keken hun ogen uit en helemaal toen wij in onze bikini de zee ingingen! Na een half uurtje zijn we maar weer gegaan want het was wel een beetje ongemakkelijk! Iedereen maakte foto’s en keek ons achterlijk aan. De volgende dag ontdekten we een ladieszone in de zee! Een stuk zee voor ons alleen!!! Er waren wat indiërs die dachten, kom we gaan ze even gezelschap geven maar dat vond de life-guard niet zo’n goed idee! Alle mannen die naar ons toe wilden zwemmen werden door hem teruggefloten! Fantastisch en wij maar lachen natuurlijk =)!
Na twee dagen vertoefd te hebben in Colva vonden we het daar wel weer genoeg en wilden we terug naar het noorden, naar hetzelfde hotel als de eerste twee dagen! Beviel ons toch wel heel goed.
De dagen daarna hebben we het super goed gehad, chillen bij het zwembad, rondtouren op de scooter. We hebben twee markten bezocht, op woensdag de vlooienmarkt en op zaterdag the Saturday night market! Die laatste was echt top, zijn geslaagd voor de souveniers en ik had niet meer door dat ik in India liep omdat het zo georganiseerd was en geen rommel was! Een andere wereld ;)

Ik ben nu weer terug in Bakori (Maher) en ik moet weer even aan alles wennen. In Goa kon je lekker in je hemdje rondlopen en blote blenen en hier moet ik weer op alles letten!! In Goa hebben we bijna elke dag pizza, friet of tosti gegeten en hier krijgen we weer rijst met chapati’s! Vandaag heb ik trouwens wat anders geprobeerd, de social worker van hier vroeg ik vaak iets pittigs at, ik zei nee dat valt wel mee! Maar ik wil het wel proberen. Komt hij aan met groene pepers!! Hij zegt eet maar met een stukje chapati! Grr ik wilde me natuurlijk niet laten kennen dus ik heb geproefd, was het pittigste wat ik ooit in me leven heb gegeten! Me hele lippen brandden en kon me tong niet goed meer bewegen! En hij maar lachen en Babs kreeg de tranen in de ogen van het lachen! En ik me maar groot houden ;)

Het aftellen kan nu echt gaan beginnen! Nog maar 16 dagen! We hebben net het hele afscheids-gebeuren met de social workers besproken en zij waren al hele party’s aan het plannen! Heel lief en zijn bij hen thuis uitgenodigd voor een afscheidsdiner! Toch raar idee dat we straks hier weggaan, hebben hier 24/7 gewoond! Gelukkig nog 16 dagen om het allemaal te laten bezinken =)

Tot snel weer!

  • 04 April 2013 - 14:42

    Jacqueline:

    He ellen leuk om weer wat te lezen over je avontuur! Ook had ik die snuutjes wel willen zien toen jullie in bikini op het strand aan het flaneren waren , ook wel best eng , ! Nou is het aftellen echt begonnen neem maar heel heel zon mee , want dat kunnen wij heel goed gebruiken, heb je al wel z'on soort burka voor je kleine neefje of nichtje gescoord , haha altijd leuk voor souvenir , nou hou je taai en tot snel, xxx de tervoertjes

  • 04 April 2013 - 16:36

    Mam:

    Hoi,hoi,Ellen.
    Wat heb je weer een leuk stukje geschreven, en wat hebben jullie van de welverdiende vakantie genoten. Het aftellen is voor jou begonnen maar zeker ook voor ons.
    Ga genieten van de laatste weekjes met de kinderen en verwen ze nog maar eens extra.
    Hele fijne weken nog en we kunnen nu zeggen tot snel!

  • 04 April 2013 - 23:00

    Christa:

    Hoi Ellen, tis weer een leuk stukje geworden. Heb wel gelachen toen ik het stukje las dat jullie in bikini het water in gingen, toch wel een beetje ongemakkelijk als ze je zo in de gaten houden.
    Nu nog het laatste stukje, dat zal snel gaan en dan........
    Groetjes en tot snel.

  • 05 April 2013 - 18:48

    Erna:

    hallo ellen ,vakantie zit erop en dat was wel super toch ! ,heerlijk kunnen genieten van zon zee en strand.HEERLIJK.
    Morgen is je zus jarig ,gaan we gezellig even op bezoek, en dan word er vast nog wel even over jou gepraat,over de 4 blanke meisjes in bikini op het strand.
    Nu gaat de tijd vlug voorbij en ben je snel weer in nederland,groetjes van rob en mij tot gauw xx

  • 06 April 2013 - 15:45

    Oma:

    Lieve Ellen,
    Ik ben nu bij kim en gidion voor de verjaardag. We hebben het natuurlijk ook over jou, maar gelukkig schiet de tijd op. En voor de achterblijvers is het ook weer heel leuk om je terug te zien, vooral voor oma!
    Liefs oma en een hele dikke kus. Tot snel

  • 06 April 2013 - 17:07

    Roy En Margo:

    Hey zussie,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Je maakt toch wat mee daar in India. Nog ff een paar weken en dan weer lekker in Nederland. Het is hier nog steeds best wel koud, dus hopen dat als jij terugkomt de zon zich wat vaker laat zien.
    Veel plezier nog in de laatste periode.
    X Roy en Margo

  • 06 April 2013 - 23:05

    Nienke:

    Ha die Ellen,

    Wat leuk om weer een verslag van je te lezen. Ik zal eens kijken of de foto's van jullie 4 in bikini te vinden zijn op internet;-)
    Blij dat jullie weer veilig in Bakori (Maher) zijn. Nu nog veilig naar NL.

    Was net met de kids bij je zus op visite. Kunt al wel een buikje zien....
    Wat heb je een lief rompertje gekocht! Voor een meisje. Heb je in India een helderziende getroffen??Volgens mijn zwager en schoonzus hebben ze die daar genoeg! Misschien kun je er nog een bezoeken, dan weet je het en kun je het ook even aan mij vertellen!! Ha ha, ben niet nieuwsgierig hoor!!
    De kinderen hebben al een jongensnaam bedacht: Bram! Alleen Gidion is er nog niet mee eens....

    Sharon vindt je erg stoer dat je zo cool blijft als er een rat op je kamer zit! Hopelijk heb je deze inmiddels om zeep geholpen!! Misschien staat die morgen wel op het menu....

    We wensen je succes met de laatste loodjes en het afscheid daar en alvast een goede reis terug. Hopelijk zien we elkaar dan snel.

    Heel veel liefs en knuffels van Maarten Nienke Sharon en Demi xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx

  • 07 April 2013 - 19:44

    Henriette:

    Hoi Ellen.
    Een goeie vakantie gehad aan je verhaal af te lezen.
    Ik wens je nog leuke dagen toe en voor straks een goeie reis terug.
    Hartelijke groetjes Henriette

  • 08 April 2013 - 11:22

    Riet:

    Hoi Ellen,
    Weer genoten van je verhaal. Ik had het wel eens willen zien 4 blanke meisjes op het strand. Was de Indiaanse Prive niet aanwezig ha ha . Wel fijn dat jullie zo genoten hebben. Nog maar 12 dagen en dan naar huis. Geniet van het afscheid want dat zal best mooi maar wel heftig zijn. En dan zien we jouw wel gauw weer. Goede reis terug.
    Groetjes Riet

  • 08 April 2013 - 12:58

    Team Elst:

    Hallo meiden,
    Nog even en dan zit jullie grote avontuur erop. We wensen jullie nog fijne weken met elkaar en een mooi afscheid wensen wij jullie. Wij vinden het leuk om jullie binnenkort weer op school te ontvangen maar....daar denken jullie misschien heeeel anders over.
    Hartelijke groet van ons allemaal voor jullie alle4. Tot gauw team Elst Rijnijssel

  • 09 April 2013 - 20:38

    Manonx:

    Een lang verwacht berichtje onder je leuke verhaaltjes! Ik lees ze altijd trouw! En het kopje aftellen er staat ben ik stiekem ook wel blij. Mijn vriendinnetje weer bijna thuis! Ik ben blij dat je ook nog een tijdje lekker in een hotel hebt kunnen zitten en mooi stukje India hebt kunnen zien. <3 love you schat!

  • 15 April 2013 - 18:35

    Kim En Gidion:

    Joehoeee, het aftellen is nu echt begonnen! We kunnen nu gewoon zeggen;
    Lieve Ellen, tot zaterdag!!!!
    Love you x x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Koregaon

Stage lopen in India!

Samen met drie klasgenoten ga ik stage lopen in een weeshuis in Pune.

Recente Reisverslagen:

04 April 2013

Aftellen!

13 Maart 2013

Namasté allemaal.

01 Maart 2013

Update

17 Februari 2013

Hello!

06 Februari 2013

Namaste!
Ellen

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 15530
Totaal aantal bezoekers 25201

Voorgaande reizen:

04 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Oeganda!!

26 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage lopen in India!

Landen bezocht: