Hello! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu Hello! - Reisverslag uit Koregaon, India van Ellen Leijzer - WaarBenJij.nu

Hello!

Door: Ellen Leijzer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 Februari 2013 | India, Koregaon

Vandaag is het alweer dag 21 dat ik in India ben! Ik had in het begin niet kunnen bedenken dat de tijd zo snel zou gaan!
Ik ben helemaal gesetteld op me nieuwe plek! Er zijn hier 57 kinderen, jongens en meisjes. 2 social workers waarvan er één goed Engels spreekt en 5 huismoeders. De communicatie met de huismoeders gaat met moeite, ze spreken geen Engels en begrijpen het niet. Ik gebruik me handen en voeten dus erg veel hier ;) Maar ze zijn allemaal super lief!

Het huis is erg schoon voor Indiase begrippen, we hebben een bed met een matras! (yes!) een redelijk schone badkamer met een westers toilet! Ik ben helemaal gelukkig.
Ik ben zelfs de rijst hier lekker gaan vinden, wat heel raar klinkt uit mijn mond. Ze koken hier echt heel erg lekker en aan drie maaltijden per dag heb ik echt genoeg, dus de koekjes zijn voorlopig niet nodig!

Het contact met de kinderen is echt heel erg leuk, ze willen allemaal onze aandacht en met ons spelen. Vanaf het moment dat ik opsta tot het moment dat ik ga slapen hoor ik: Didi, Didi Didi Didi. Ik kan ze ook niks weigeren want ze lachen zo lief. Ze zijn al blij als je even naar ze lacht of een knipoog geeft, je ziet ze dan glunderen. Sommige van hen spreken een beetje Engels dus daar kan ik een gesprek mee aangaan =). Ik heb al een paar woorden in het Marati geleerd, ik leer allemaal spelletjes met stenen gooien & vangen en gekke trucjes met me handen/vingers. Ze zijn erg creatief hier omdat ze weinig hebben om mee te spelen.

Bijna alle kinderen gaan na school, er zijn er overdag een stuk of zes die hier blijven en die probeer ik wat extra aandacht te geven. Het zijn jongens die ongeveer 7 jaar zijn en heel druk zijn. De hele dag zijn ze aan het springen, rennen, vechten en schreeuwen. Ik heb ze van de week een kleurboek gegeven met twee bakjes met potloden en toen zijn ze een uur kei lief aan het kleuren geweest! Had ik niet verwacht maar ze vonden het echt heel erg leuk en lieten trots steeds aan me zien wat ze gekleurd hadden.

Voor de rest gaat alles eigenlijk heel erg goed! We zijn naar de Phoenix Mall geweest in Pune met een richa, daar is het een andere wereld! Een groot winkelcentrum en het voelt alsof je in Europa loopt. Veel westerse winkels en we hebben pizza kunnen eten!! Wat heb ik daar van genoten zeg, het klinkt heel stom na drie weken maar na ik eet drie keer per dag rijst dus dan is een pizza een cadeau! Hmm die kaas jamjam!
Ook leer ik India op een andere manier kennen namelijk op een scooter! Ben nu drie keer achterop geweest en eigenlijk is het heel erg leuk en helemaal niet zo eng. Ben nu wel gewend aan al het getoeter en de bijna ongelukken!

De Delhi Belly is nog steeds uitgebleven dus daar ben ik erg blij mee! Voel me hartstikke goed en heb nergens last van!

See you next time!
Bye, Didi

  • 17 Februari 2013 - 11:55

    Oma:

    Hoi Ellen,
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. De tijd gaat zo wel snel voorbij hoor.
    Veel liefs en een dikke zoen van Oma.

  • 17 Februari 2013 - 14:08

    Riet:

    Hoi Ellen,
    Fijn om weer wat van je te vernemen.En heel erg fijn dat je het naar je zin hebt en dat de omstandigheden ook zijn verbeterd. Je doet daar zeker goed werk. De kinderen zullen dat nooit vergeten.
    Ben wel jaloers op de warmte daar, vind het nog steeds koud en ik heb meer dan genoeg van de sneeuw.
    Kan niet wachten tot het lente wordt.
    Thijs en Lisette gaan nu 19 april trouwen. Dat heb je vast al wel gehoord. Ben je dan al terug? Hoop het wel.
    Ik kijk weer uit naar de volgende mail.
    Groetjes uut Etten

    P.S. zie nu dat je de 20 ste terug komt.
    XXX

  • 17 Februari 2013 - 14:30

    Mam:

    Hallo ellen,fijn om te lezen dat het goed met je gaat,maar dat hadden we al via de telefoon vernomen. Deze locatie is wel wat beter gelukkig dan de vorige. En dat je zelfs de rijst gaat waarderen wil toch wel wat zeggen.
    Dat de kinderen het ze leuk vinden dat jullie met ze optrekken is inderdaad zeer motiverend en dankbaar. Jammer dat de Skype het niet deed(maar ja wat wil je ook in dat gebied waar jullie zitten). Volgende keer proberen we het gewoon opnieuw. Heel veel plezier met alles wat je doet en een hele fijne tijd nog daar. Xxxxxxx mam

  • 17 Februari 2013 - 17:32

    Kim:

    Hoi zussie,

    Klinkt echt belachelijk, jij en de combi met rijst! Maar gelukkig dat je het lekker begint te vinden anders duren 3 maanden wel erg lang. En af en toe een pizza is dan heerlijk!
    Denk trouwens niet dat je gemist kunt worden daar hoor als ik dit allemaal lees. Misschien moet je gewoon nog een keer terug over een paar jaar.
    Zijn de mensen daar al wel een beetje gewend aan jullie 'witte' mensen? Of zijn jullie nog steeds een bezienswaardigheid?
    Mail je snel weer! Love you x

  • 17 Februari 2013 - 21:09

    Jacqueline:

    Hoi Ellen , erg leuk om je verslag te lezen, zo blijven we een beetje op de hoogte! Ik kan me voorstellen dat die kinderen erg blij met jullie zijn , zoals je al schrijft , simpele dingen , een glimlach , dan waarderen wij weer des temeer hoe goed wij het hebben ! Ik ben echt trots op je hoor , maar leijzer's zijn gelukkig een klein beetje eigenwijs , dus je red dat wel , ook zonder toiletpapier whahahah , ik wacht je volgend verslag met spanning weer af ! Liefs uit megchelen

  • 18 Februari 2013 - 22:10

    Nienke:

    Hoi Ellen,

    wat leuk om je zo te kunnen volgen. (Via je mam volgen wij je ook hoor ;-) maar hier met foto's erbij, errug leuk!)
    Vooral voor de kinderen hier. Die missen je wel en vragen vaak hoe laat het nu bij jou is en of je al in bed ligt...(ja,ja, jij ligt er eerder in..) Geen wonder dat de kinderen daar gek op je zijn, zijn ze hier ook. Had ook niet anders verwacht.
    Ik kan me voorstellen dat het een hele beleving is maar dat je langzaam wat gewend raakt.
    En als je weer in Nederland bent verwelkomen we je met een Indische rijsttafel.... ;-)
    Nog een fijne tijd en tot schrijfs. Liefs van alle Kostertjes. xxx

  • 18 Februari 2013 - 22:45

    Wil:

    Hoi Ellen, wat een mooie verhalen …. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt , volgens mij zit je daar helemaal op je plek Wat doe je allemaal mooie indrukken op, ik zou je graag bezig zien met je werk voor al die kinderen.
    De culturele verschillen is best bizar af en toe, wat hebben we het toch goed in ons kleine Nederland. Geniet er maar met volle teugen van!
    Alweer 21 dagen voorbij, en met zulke lange werkdagen gaat de tijd supersnel. Hou je nog vrije tijd over om iets meer van het land te ontdekken? Dat zou wel mooi zijn. Hoop snel wat foto’s te zien bij je reisverslagen en kijk natuurlijk weer uit naar de volgende belevenissen!
    Liefs, Wil.

  • 19 Februari 2013 - 09:36

    Riky Leijzer:

    dag "tante" Ellen, we horen en lezen alleen maar goed nieuws. fijn dat je het zo naar je zin hebt en we hopen dat het voor jou en voor de kinderen daar een onvergetelijke ervaring mag worden. geniet van alles wat ze voor jullie in petto hebben. liefs en groeten André en Riky en de hele fam.

  • 21 Februari 2013 - 13:25

    Erna:

    Hallo ellen, heb je net op skype gesproken,maar wil toch nog even zeggen dat we het erg leuk vinden
    dat je zus een baby krijgt geweldig!!!Dat klinkt erg leuk he TANTE ELLEN.
    Fijn dat je het nu aan iedereen kunt vertellen.Geniet van je toer op de scooter, doe het wel voorzichtig aan he!groetjes en liefs van rob en mij.

  • 22 Februari 2013 - 18:38

    Kim:

    Hoi zussie,

    Wat een leuke foto's!!! Ziet er echt prima uit joh waar je verblijft. Beter/schoner dan ik had verwacht. Mis alleen een foto van de wc haha. Morgen alweer 1 maand weg, gaat de tijd toch sneller dan verwacht. Super trots op je hoe je het allemaal oppakt daar en dat je zo positief bent.
    Love you

  • 24 Februari 2013 - 19:39

    Henriette:

    Hoi Ellen.
    Leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt in het verre India.
    Vorig jaar om deze tijd volgende we Janneke op deze manier ,en die tijd vloog om .ik denk voor jou ook je doet zoveel indrukken op. Geniet ervan dat doe ik ook van jou verhalen.
    groetjes Henriette

  • 26 Februari 2013 - 19:46

    Brigitte:

    Hoi "buuf",
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Fijn dat je inmiddels gewend bent. Nog steeds bewondering voor je dat je dit avontuur bent aangegaan. Een ervaring om nooit te vergeten.
    Geniet ervan!
    We blijven je verhalen volgen.
    Lieve groet,
    Brigitte, Jurgen, Jasper en Niels

  • 27 Februari 2013 - 19:53

    Maartje, Dille En Trijntje:

    Hoi Ellen,

    wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in het warme India en dat de kinderen zo dol op je zijn. Allemaal van die blije gezichtjes, daar doe je het toch voor? Jouw mama houdt ons ook goed op de hoogte, en vertelt enthousiast over je avonturen en je nieuwe garderobe, mooi !
    Geniet de komende tijd nog van alles om je heen ... en van het mooie weer ! We kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Maartje, Dille, Trijntje, Eugene en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Koregaon

Stage lopen in India!

Samen met drie klasgenoten ga ik stage lopen in een weeshuis in Pune.

Recente Reisverslagen:

04 April 2013

Aftellen!

13 Maart 2013

Namasté allemaal.

01 Maart 2013

Update

17 Februari 2013

Hello!

06 Februari 2013

Namaste!
Ellen

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 25200

Voorgaande reizen:

04 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Oeganda!!

26 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage lopen in India!

Landen bezocht: